Juz walk n u'll found ur way

15 July 2009

Let the best win

Hari yang besar utk budak2 Malaysia kt Palembang akan tiba
Hari penentuan YDP n nYDP PKPMI jatuh pada hari Jumaat
tgh hari td, dilakukan penamaan calon
hanya 4 nama yang akan diambil
dan yang terpilih
1) Amir Syahmi
2) Mohamad Shahir
3) Nantha Kumaran
4) Harvinder Singh

Pilihan aku pn termasuk kt atas ni
Byk sebab pilih die..n bagi aku die yang plg layak
tp untuk org lain aku x tau
nnt kalau die dh terpilih..aku bgtau nape die terbaik
ape2 pn..let the best be our leader
pilihlah sebaiknya

byk aspek yang kena fikir sblm buat pilihan..buat aku ape yg nk difikirkan
satu2 calon tu hendaklah:

1)bila org luar dtg n tgk our leader..die akan kagum n yakin kt leader kita
a) gaya bercakap
b) gaya tubuh
c) gaya berdiri
d) isi percakapan
e) lain2

2) hendaklah yang boleh buat kerja..boleh diharap..maksud lainnya bertanggungjawab
walau dalam keadaan ape pn die..marah ke, sedih ke ape ke..die still blh jalankan tanggungjawab tanpa melibatkan hal peribadi n emosi..in other word, professional

3) dapat membuat keputusan sewajarnya tanpa terpengaruh daripada sesiapa pn atau ape sekali pun

4) dapat menghandle pelajar2 lain..atau nama lainnya, dapat membuat org lain respect kepada dirinya..bukan dalam erti takutkan dirinya..tapi respect..faham2 r

penat dh tulis...ngantuk sbnrnya ni..so, fikir2lah sendiri

i hope the best will be our leader n sesape je kita pilih adalah yang terbaik..hahaha
n i really hope 'him' to win this...u're the best!! hahaha


No comments:

Post a Comment